Vadné.cz - Upozorňujeme na vadné produkty a služby


Žárovky Kanlux a placená reklamace v Baumaxu

11. srpna 2020 Kategorie: Firmy

Tak jsem si vyzkoušel reklamaci v Baumaxu. A povím vám, neskutečný administrativní chaos! Reklamoval jsem balení 3ks LED žárovek Kanlux. Mimochodem tyto žárovky už nikdy více. Není to totiž poprvé, co mám s nimi problém. Asi před rokem jsem kupoval halogenové žárovky Kanlux do podhledu v koupelně jako náhradní za původní, které cca po osmi letech začínaly dosluhovat. Vyměnil jsem tedy první žárovku, svítila asi měsíc. Dávám druhou, ta svítila dva měsíce. Další svítila asi týden a tak jsem k výměně jediné žárovky použil v průběhu několika měsíců všech pět! Nakonec jsem koupil Osram. Ty snad budou OK. Tak to jen na úvod mé varování před žárovkami Kanlux.

Absolvovaný proces reklamace v Baumaxu

Nyní zpět k reklamaci v Baumaxu. LED žárovky jsem reklamoval, protože jedna žárovka ze sady svítila jen asi 20 minut. Po předchozí zkušenosti s touto značkou jsem si raději schoval účet. Trochu jsem předpokládal, že nebude stačit vzít s sebou pouze tu jednu vadnou žárovku, ale celou sadu. Nemýlil jsem se.

Nejprve čekám 10 minut na hlavních informacích. Tam si mě paní vyslechla, s čím přicházím a posílám mě na „specializované informace“ ke svítidlům. Peníze prý vrátit nelze, mám si tedy vybrat jiné žárovky. Abych vzniklou situaci více nekomplikoval, vybírám si nové balení totožných žárovek (snad bude toto balení bez vadných kusů). A jsem odeslán zpět na hlavní informace.

A nyní přichází na řadu administrativní proces, který jsem nepochopil. Byl jsem hodně naivní, když jsem si myslel, že pokud si vyberu stejný kus, tak situaci všem zúčastněným ulehčím. Omyl. Paní provádí na mé původní účtence STORNO položky se žárovkami. A nové žárovky účtuje jako nový nákup. Proces na dalších 10 minut. To hlavní nepochopení ale ještě přijde.

Jelikož jsem původní žárovky zakoupil s věrnostní kartou Baumax, dostal jsem na ně slevu 3 koruny. Nyní jsem s sebou kartu neměl, a tak mi byla naúčtována cena bez slevy! Nejde o ty tři koruny. Jde o princip! Přijdu reklamovat vadné zboží, měním v podstatě kus za kus, čekám na to půl hodiny, a ještě musím za tuto „skvělou službu“ doplácet? Pokud se nepletu, tak proces reklamace má být zcela zdarma, což zde není, i když jde pouze o 3 koruny! Jak je možné takto obcházet zákon?

Ostatně koukám na zkušenosti ostatních a zjišťuji, že polský Baumax má k reklamacím obecně asi tzv. polský přístup.

Napsat komentář

(číslicí) (*)

(*) = povinné pole