Vodafone zákazníkům zdražuje tarify, které jsou ještě pod platnou smlouvou
Máte číslo u Vodafonu? Zbystřete! A možná si také zkontrolujte, kolik vás váš tarif aktuálně stojí. Vodafone totiž svým zákazníkům hromadně zdražuje tarify, které jsou ještě pod platnou smlouvou.
Na Facebooku mobilního operátora Vodafone se objevil komentář dlouholetého zákazníka, který doufal, že mu Vodafone dorovná nabídku konkurenčního operátora na neomezený tarif. Nejen, že se nedočkal lepší nabídky, ale naopak ještě zjistil, že mu byl současný tarif zdražen. Tento zákazník má přitom platnou dvouletou smlouvu. Jak si máme tento postup ze strany Vodafonu vysvětlovat? Považuje snad Vodafone smlouvu se zákazníkem za jednostranný akt?
Vysvětlení proč Vodafone zdražuje zákazníkům tarify
S tímto zákazníkem Vodafonu jsme se spojili, abychom získali více informací. Jedná se o tarif mVolání, který byl dříve nabízen prostřednictvím mBank, a byl zdražen ze tří stovek na bezmála 350 Kč. T-Mobile aktuálně nabízí neomezený tarif, který je zhruba jen o sto korun dražší. Tento zákazník nás také informoval, že mu obchodní oddělení Vodafone nabídlo neomezený tarif za 500 korun.
Níže je uveden krátký přepis z facebookové komunikace mezi zákazníkem a operátorkou Vodafonu. Kde je také „vysvětlení“ proč ke zdražení muselo dojít. Celá komunikace je pak k dispozici pod následujícím odkazem (nevíme však, jak dlouho tam zůstane):
Zákazník
Tak to vám musím napsat. Chci k vám zavolat na infolinku, že jsem dostal od tý-mobajlu fakt pěknou neomezenou nabídku, ale protože k vašim službám v zásadě nemám výhrady, rád bych u vás zůstal. Takže bych byl rád, kdybyste tu nabídku alespoň srovnali. Tak tedy vytočím číslo, čekám, čekam, čekám. OK je víkend, chápu. Při čekání jsem se dozvěděl, že cena mého tarifu byla navýšena o 15%!!!! Tak si říkám, že to s vyrovnávací nabídkou nevypadá dobře, ale OK, čekám dál. Nakonec mě vezme operátor, který mi potvrdí co jsem slyšel a že mně přepojí na obchodní oddělení. Čekám, čekám, čekám… Na lince opět stejný operátor, že v obchodním oddělení na mně teď nemají čas a že se mi ozvou do pěti dnů!!! Tak mu říkám – „no to je dost dlouhá doba, ale spíše pro vás, než pro mně, protože ke mně už letí dopis z tý-mobajlu s výpovědí“. A on, že pro mně nemůže víc udělat… Panečku, dnes jsem pochopil, proč je tolik mých známých u VF nespokojeno… Jo a pak se kouknu do samoobsluhy, a tam píšou, že tu cenu tarifu fakt zvedají, ale že prý to vůbec nevadí, protože ten tarif je stejně levný… Na konec dodám, že jsem u vás BYL přes 13 let.
Vodafone
Dobrý den, Michale, díky, že jste nám napsal, i když mě mrzí, že zrovna s takovouto zkušeností. Kolegové skutečně volají do 5 dnů – požadavky řeší postupně a někdy je opravdu potřeba počkat několik dní, záleží na aktuální kapacitě daného oddělení. Děkuji za pochopení.
Co se týká zvýšení ceny tarifu, tak k tomu jsme teď u některých tarifů z původní nabídky, kterou rušíme, opravdu přistoupili. Staré tarify plošně ukončujeme, protože jsou drahé na údržbu, a tak jsme museli přistoupit k úpravě ceny. Úpravu ceny jsme se snažili udělat co nejmenší, navíc většinu nákladů na technickou údržbu tarifů budeme hradit my.
Tak snad se vám s kolegy, až vám budou volat, podaří najít řešení, se kterým budete spokojený. Katka
Zákazník
No, a to jste nemohli počkat, až mi končí dvouletá dohoda? K čemu taková dohoda potom je? Aspoň, že už ty tarif nenazýváte „Fér“, to jediné mi totiž přijde fér.
Vodafone
Michale, tarify měníme plošně, není bohužel v našich možnostech ještě hlídat u každého jednotlivého zákazníka konec smlouvy. Katka
Zákazník
Prosím? To vážně není ve vašich možnostech nechat dojet smlouvu dle dohodnutých podmínek? Teď už vůbec nechápu, proč tedy takové dohody uzavíráte.
Vodafone
Michale, ke změnám podmínek u stávajících služeb přistupujeme velmi zřídka. Pokud se jedná o zhoršení, tak pak mají naši zákazníci možnost bezplatně od smlouvy odstoupit. Katka
Zákazník
Na tom už se pracuje, svá práva znám. To co mě rozčiluje je přístup VF k dlouholetému zákazníkovi. Ale už jsem to pochopil, pro vás je můj tarif moc nákladný, takže se vám vlastně hrozně uleví, když vašim klientem nebudu. Spokojenost tím bude na obou stranách.
Zdroj: facebook.com
Hehe, koukám, že O2 má konečně konkurenci 🙂
1