Nejhorší optika? Pro mě Eiffel optic!
Brýle (tzv. na dálku) nosím od svého raného dětství. Za ta léta mám tak zkušenost snad s desítkou optik. Někde byly služby lepší, personál ochotnější, jinde zase širší výběr, vyšší ceny, apod. Dnes asi běžný stav. Ale co jsem zažil v Eiffel optic, to se mi zatím ještě nikde nestalo.
Celou situaci bych asi popsal příslovím: Když ptáčka lapají, pěkně mu zpívají. První návštěva proběhla poměrně příjemně. Paní prodavačka se mi při výběru nových brýlí ochotně věnovala. Vyzkoušel jsem několikery obroučky, ale žádné mi nesedly tzv. ťip – ťop. Dozvídám se, že se to dá ale vše upravit tak, aby mi brýle vyhovovaly a seděly na 100%. Ovšem prý až po výměně skel! Dobře, brýle si objednávám, samozřejmě kompletní včetně skel. Celková cena šest a půl tisíc.
Brýle byly hotové asi za týden. Kdo nosí brýle, tak mi potvrdí, že na nové obroučky i skla je potřeba si pár dní zvykat. Tak jsem si pár dní zvykal.
Během několika prvních dní se mi ale hned uvolnilo plastové zakončení kovových nožiček. Když jsem to přišel reklamovat, řekli mi, že mi to nemohou na místě opravit, že to musí poslat do servisu. Naštěstí jsem měl ještě své staré brýle. Oprava trvala opět asi týden, reklamační protokol jsem nedostal, takže ani nevím, jakým způsobem to opravili, a proč to vlastně nešlo ani udělat na místě.
Aby mi brýle lépe seděly a nesjížděly z nosu, nechal jsem si je po nějakém čase zahnout za ušima. Ovšem stále to nebylo ono. Zašel jsem proto opět do totožné optiky, kde jsem brýle kupoval a požádal zde o úpravu. A nestačil jsem se divit!
Chtěl jsem si nechat přiohnout jednu nožičku brýlí, neboť mám dojem, že mám brýle nakřivo. A to asi z důvodu, že mám jedno ucho níže. Paní v optice si brýle prohlédla, položila je na stůl a řekla, že nevidí problém, že jsou brýle rovné. Povídám, ano, brýle jsou rovné, ale uši mám křivě, proto chci jednu nožičku ohnout. Paní si opět brýle prohlíží a pak se zeptá:
Optička: A jsou ty brýle koupené u nás?
Já: Ano, samozřejmě, jinak bych sem nechodil.
Optička: My ale máme jen obroučky se značkou. Zde žádnou značku nevidím.
Já: Tak to se asi již setřela. Ale mám účet. (poznámka: značka byla na vnitřní straně již zmíněném a reklamovaném plastovém zakončení nožiček)
Optička: Tak to vám již nemůžeme udělat, to jsou již staré brýle a je zde únava materiálu a mohly by prasknout.
Já: Ty brýle nejsou staré, ale spíše nekvalitní!
Optička: Jak povídám, jedině na vaše riziko!
Dále jsem neměl sílu hádat se s touto silně profesionální optičkou, kterou evidentně překvapila i informace, že má člověk na hlavě dvě uší, a že nejsou zcela symetrické. A už vůbec jsem nechtěl přistoupit na úpravu brýlí na mé vlastní riziko prováděnou touto profesionálkou! Ta by je totiž dokázala rozlámat jen pouhým pohledem.
Asi v rámci udržení dobrých vztahů se zákazníky, mi ještě na rozloučenou brýle „vyleštila“ jejich erárním hadříkem. Musím vám říci, větší humus jsem neviděl. Než jsem ji stačil zastavit, tak jsem měl brýle jak s mléčnými skly.
To je má zkušenost. Eiffel optic už nikdy!!!
Myslím, že optiky obecně jsou kapitola sama pro sebe. Nepřehlednost jejich ceníku je na pováženou. Divím se, že se na ně ještě nezaměřila žádná kontrola. Asi slušná lobby.
1Někde uvádějí cenu za jedno sklo, jinde za obě, jinde mají 1+1 sklo zdarma. Někde zase stanovují finální cenu skel až podle dioptrií nebo cylindru, jinde na toto vůbec nehledí. Pak zase někde mají UV filtr zdarma, jinde za příplatek. A dalších asi tisíc ochranných vrstev jako PC filtr, Blue Control, filtr proti umatlání, proti zamlžování, proti prachu a bůhví proti všemu dalšímu.
Uvádět cenu jen za jedno sklo mi přijde stejné, jako kdyby v obuvi uváděli cenu jen za jednu botu! A filtr proti umatlání? Jak to proboha funguje? Nebo jak se pozná, že to funguje? Dá se to vůbec reklamovat? Pochybuji! To je prostě zlodějina … resp. filtr co svět neviděl 🙂
V jedné optice mi dokonce řekli, že dle zákona nesmějí prodávat skla (oni říkají čočky) bez UV filtru. Tak jak je vůbec možné, že v další optice chtějí za UV filtr příplatek?
A obroučky raději moc komentovat nebudu, kousek plastu za tři tisíce a více… to je…
Máte pravdu! Eiffel optic již nikdy více. Zhotovili mi opakovaně multifokální skla s rozdílnými dioptriemi oproti receptu, skla si nechali samozřejmě zaplatil dopředu a peníze nevrátili!!! Nejednalo se o malou investici, při akci 1 sklo zdarma cca 6500 Kč. Navíc mi zničili při výměně skel mé brýle, oprava cca za 790 Kč, jen chabé přísliby, že opravu uhradí. Kopii objednávky vám nedají, interně si ve vaší zákaznické kartě změní vše jak potřebují a reklamační protokol?? Přesně jak píšete!!
2S Eifel optic mam rovnake skusenosti. Pani opticka ma nahovorila na cocky, ktore su s UV a na PC, nesposobuju vrasky okolo oci. Naletela som.
Ked som sa jej spytala ci ma na predajni vzorku skiel aby som videla co kupujem..zhrozene na mna pozrela, co to od nej chcem.
Skla sedia, nastavovali mi len cylinder, ale nejdu vycistit, stal su zamazane. Pouzivam handricky, tekutiny specialne na skla, vobec nejdu vycistit, su stale zamlzene…
Optika sa k reklamacii postavila takto: Toto nie su skla od nas, boli vymene, klamete nas!
Predajna: Eifel Optik OC Zlicin Praha.
Nikdy viac!!!!!!!
3Jelikož jsem pracoval vedle zmíněné optiky, bylo pro mě takřka samozřejmé, že jsem si předepsané brýle pořídil tady. Děvčata na pobočce v Olomoucké šantovce byla příjemná a ochotná. Problém nastal po roce, když se mi brýle na očích doslova rozpadly. Upadla mi přímo na očích pravá nožka, která svírala očnici a sklo jsem za letu naštěstí zachytil. Rozpadly se přímo ve sváru, kde stranice brýlí svírá vlascovou očnici, jenž jako jediná držela sklo. Na prodejně opět vše ok, vše sepsáno a odesláno k reklamaci. Po 14-ti dnech se mi ovšem vrátily rozbité brýle zpět s odůvodněním, že poškození je mechanické… Brýle nosím celý den. Sundám je večer a ráno nasadím. Proto mi to nedalo a navštívil jsem jinou optiku, kde mi řekli, že jde jednoznačně o vadu materiálu a případné letovaní nemá smysl, protože tyto rámy jsou doslova šunt a do měsíce by se opět rozpadly, protože plocha sváru je příliš malá, a že nelze ani objednat náhradní díl , že číslo rámu nikde nelze vyhledat. Před rozloučením se ještě zeptaly, kde jsem tento odpad zakoupil. Při vyslovení názvu eiffel optik se jen prodavačka s techničkou usmály a podotkly, že tam je to normální. Tedy ve zkratce rámy které jsem koupil za 1590,- Kč slevněné z 4890,-Kč jsou vlastně větší odpad než brýle od vietnamce za 50,- Kč. Za mě je Eiffel optic odpadní společnost a v životě si zde nekoupím už ani hadřík na brýle… který zde mimochodem prodávají za 150,- Kč a v Kauflandu mají tentýž i ve stejném obalu za 20,- Kč.
4Souhlasím s názorem,že se jedná o firmu která se značně pohoršila, zklamala i mě a to jsem si u nich nechala dělat už svoje třetí brýle,předražené, dodací lhůta pět týdnů a to po urgenci, že čekám nějak dlouho, skla špatně vybroušená, bylo mě řečeno abych si zvykala, mám moltifukální, cena letos 14.112 kč, úsměvem paní prodavačka sice nešetřila ale hadřík jsem tentokrát nedostala, jedná se o provozovnu Brno Masarykova 32,
5