Reklamní systém mlink.cz je zralý na žalobu
S reklamním systémem mlink.cz jsem se do dnešních dnů jen rozčiloval, už mi s ním došla trpělivost, kterou pokoušel poměrně dlouho. Touto cestou chci varovat všechny, kteří plánují tento systém využívat, a je jedno zda jako inzerent nebo publisher. S reklamním systémem mlink.cz jsem začal spolupracovat v roce 2009. Na svých webových stránkách jsem prostřednictvím tohoto systému nabízel volné reklamní plochy (textové i grafické).
Dokud mlink.cz vlastnil jeho původní majitel a zároveň autor celého projektu pan Petr Vadlejch, vše fungovalo bez problémů. Veškeré faktury byly včas proplaceny, na fóru řešila technická podpora nejrůznější problémy svých uživatelů, systém se vyvíjel a zlepšoval.
Začalo to změnou majitele
Ovšem tato příznivá situace nevydržela moc dlouho, zhruba po roce přišla radikální změna. Důvod? Nový majitel. V dubnu 2010 prodal pan Vadlejch mlink.cz společnosti Levné potraviny s.r.o. Nyní mi je více než jasné, že nešlo ze strany nového majitele o příliš kreativní investici. Prodejem se vývoj celého projektu zastavil. Neodstraňovaly se ani zásadní bugy v aplikaci, na které jsem několikrát upozorňoval. Spíše nabývám dojmu, že se nákup uskutečnil se záměrem mlink.cz „vytunelovat“. O čem může svědčit například okamžité navýšení minimální částky pro výplatu z 200 Kč na 1 000 Kč. Díky čemuž nový majitel odložil velmi vysoké procento potencionálních plateb na „neurčito“.
Proplácení faktur začalo váznout
Od dubna 2010 je tedy novým majitelem společnost Levné potraviny s.r.o., jejímž vlastníkem je pan Petr Friedberger. A začínají problémy. Kromě již zmíněného navýšení minimální částky pro výplatu se objevuje v proplácení faktur nová praktika. Na proplacení již nečekáte klasických 30 dní, které jsou uvedené v obchodních podmínkách, ale i několik měsíců. Prodloužila se také doba schvalování plateb. Nebylo tedy žádnou vzácnou výjimkou, že jsem po odeslání faktury čekal na své peníze také půl roku. Nutno podotknout, že jsem každý měsíc zasílal upomínací mail, který většinou zůstal zcela bez odpovědi.
Když jsem se pokoušel dovolat na telefon 774 582 287, zvedli mi jej pouze jednou s omluvou, ať zavolám později. Později už telefon nikdo nebral!
Veřejně uváděné e-mailové adresy info@mlink.cz a mlinkcz@gmail.com na mě působily jako černé díry, protože zprávy odesílané na tyto schránky zůstávaly bez reakce. Proto, když jsem čekal na proplacení faktury déle jak půl roku, rozhodl jsem se napsat e-mail také jednatelce společnosti Levné potraviny s.r.o., kterou je paní Hana Havriljaková (hankafri@volny.cz). V tomto případě byla reakce poměrně rychlá a odpověď byla doplněna o přílohu se screenshotem o odeslání platby na můj účet. Mohu jen hádat, co by se dělo, kdybych paní Havriljakové nenapsal.
Neproplacená faktura a zablokování účtu
Problémy s mlink.cz se posunuly na další level, když jsem poslední fakturu nedostal proplacenou vůbec a jako bonus k tomu mi byl zablokován účet. Na technické podpoře mi nebyly schopni říci podrobnosti, odpověděli mi jen neurčitě:
Na 99% jste byl určitě blokován z důvodu nezobrazování reklamy nebo některá z vašich stránek na, které běžely reklamy, byla nedostupná.
Což je důvod zcela nepodložený, neboť během posledního půlročního čekání na proplacení faktury jsem se rozhodl se systémem mlink.cz skončit a všechny reklamní plochy jsem uzamknul. Tudíž minimálně 3 měsíce jsem na webech neměl jedinou reklamu.
S žádostí o vysvětlení, proč mi byl účet zablokován, jsem se e-mailem obrátil přímo na pana Petra Friedbergera (petrfri@volny.cz) a paní Havriljakovou. Do dnešního dne jsem nedostal žádnou odpověď, natož konkrétní a uspokojivé vysvětlení, proč mi byl účet zablokován. Z výše popsaných důvodů se cítím podveden a okraden, a jak pročítám internetové diskuze, tak nejsem sám. Reklamní systém mlink.cz potažmo společnost Levné potraviny s.r.o. jsou dle mého zralé na žalobu. Dlužná částka ale (naštěstí) nepřesahuje 5 000 korun, žaloba by tedy musela být hromadná.
Svou zkušenost nám zaslal KliPet, děkujeme.
Další pikantnost k mlinku: Největším inzerentem jsou FlashHry.cz, většinou kupují odkaz na 60 dní, ale zaplaceno dostanete pouze 30 dní. Skutečně, zkontrolujte si to! A víte kdo je majitelem FlashHry.cz? Ano, samozřejmě Levné potraviny s.r.o.
1S mLinkem jsem naštěstí skončil včas, když začali problémy, tak jsem šel pryč. Vybral jsem peníze, na které jsem sice čekal dlouho, ale nakonec jsem je dostal.
2Nechci situaci kolem mLinku zlehčovat (ani omlouvat), ale dalo se čekat, že to takto dopadne.
Jen tak pro zajímavost, je ještě někdo, komu mLink platí?
já jsem v tom za 12.000 😀 tak jestli bude žaloba, připojuji se.. kontakt – email. naprosto stejné jako v článku. prosím spojme se.
3Mimochodem, tento článek zmiňuje stejná dvě jména, a píše se tam o nějakém vytunelování firmy 😀 http://rychlost.cz/forum/tema/406/ z roku 2006
4Ahoj,
5prosím o radu. Mám na mlinku naštěstí asi jen 1200 Kč, schváleno k výplatě. Mám vystavit fakturu? Na koho? Co tam napsat jako položku? Oni totiž informace na jejich webu se dost rozcházejí a vystavení faktury vyznívá jako nepovinné. Je to tak? Můžu se k žalobě připojit, když jsem fakturu zatím nevystavil? Díky.
Ještě pokud by se šlo na hromadnou žalobu, co to zkusit přes http://www.hromadnezaloby.cz? Celkem se mi ten projekt líbí.
6kontakt na mě – ozvěte se, kvůli domluvě dalšího postupu, už řeším hromadnou žalobu, napište mi na info(a)tunngle.cz
7Mohu potvrdit to, co napsal Standa. Byly objednány reklamy na Levné potraviny nebo Flash hry na dva nebo tři měsíce, proplacen jen jeden a podpora se ze mě snažila dělat blbce že je vše ok. Po této zkušenosti jsem přestal s mLinkem spolupracovat.
8to Jey: 12 tisíc, to je hezká suma. Má aktuální pohledávka je zhruba desetinová a růst už nebude 🙂
9Po napsání článku mi trochu vychladla hlava (nicméně za vším si dál stojím) a do žaloby se nehrnu, mám dost starostí i bez ní. Kdyby šlo o vyšší částku, tak bych společnou žalobu určitě zvažoval, ale když si spočítám kolik času bych tomu musel věnovat, tak se mi do toho nechce. I když jsem přesvědčen, že bychom vyhráli. Na druhou stranu proč to těm ksindlům nechávat bez boje..
Věřím, že tady nebo na WebTrhu najdeš spousty okradených, kteří se k Tobě přidají. Přeji vám hodně štěstí a pevné nervy. Já už ty svoje nechci pokoušet. Přešel jsem na Ranky.cz a za mlink.cz dělám velkou silnou čáru…
Kopice fiktivních účtů komentující jeden smyšlený článek určitě přidá na důvěře .. Že by reklama na Ranky.cz ? Už jen když jsem koukl na první koment a pak na whois co je ne tom pravdy http://ranky.cz/whois/flashhry.cz ….. Doufám že to uvidí někdo z mlinku a to tresnté oznámení podá na autora tohodle článku a fiktivních komentů za úmyslné poškozování jména.
10Až na to že vymyšlený je tu akorát komentář od „CF“ a článek není lživý bohužel ani částečně, ba právě naopak. Viz třeba rozsáhlá diskuse na webtrhu.cz doporučuji nezačínat si s Petrem Friedbergerem, Mlink, Levnými potravinami, atd. žalobu na vás nepodají, ale neustále okolo sebe tito podvodníci kopou a vyhrožují (pouze vyhrožují). Friedberger byl dříve odsouzen za fyzické napadení… to jen tak mimochodem.
11Potvrzuji výše uvedené zkušenosti. Petr Friedberger jedná způsobem podvodníka. Mlink se tváří naoko funkční a bezproblémový. Přesto toto individuum manuálně a zcela bezdůvodně zcela v nesouladu s pravidly, zrušilo účty desítkám uživatelů (zejména tam, kde měl vyplatit vyšší odměny než „malé“) a samozřejmě peníze nevyplácí. Nechtějte dopadnout také takto, vyvarujte se Petra Friedbergera, Hany Havriljakové, domem Kolovraty u Říčan. Doporučuji osobní návštěvu a vymáhací řešení individuálního charakteru…
12Kontakty: petrfri@volny.cz hankafri@volny.cz info@levnepotraviny.cz mobily.. 774 582 286 a 774 582 287, jsou přímo kontakty na 2 podvodníky – Petra Friedbergera a Hanu Friedbergerovou, rozenou Havriljakovou (Hana Havriljaková), bytem Kolovraty u Říčan.
13