Vadné.cz - Upozorňujeme na vadné produkty a služby


Kolik času a trpělivosti vyžaduje odpověď na triviální otázku aneb Den dopravy zdarma na Kasa.cz

2. prosince 2012 Kategorie: E-shopy

Dnešní příspěvek bude trochu jiného charakteru, hodil by se možná lépe na osobní blog, ale nakonec jsem se rozhodl ho zveřejnit zde. Jde o osobní zkušenost, kterou si nepřeji opakovat, o zkušenost u které ještě teď přemýšlím, zda jsem blb já nebo někdo jiný.

Nedávno jsme vás na našich facebookových stránkách informovali o akci nazvané „Den dopravy zdarma“. Ve stručnosti, jedná se o projekt, který zastřešuje srovnávač produktů z internetových obchodů Heureka.cz. Letos se do tohoto projektu zapojilo více jak 500 českých eshopů. A v termínu od 27.11. od 12:00 do 28.11 do 12:00 neúčtovali na objednávky nad 300 Kč poštovné. Zapojili se i obchody celkem známých jmen jako například Alza.cz, Hodinky.cz nebo třeba Kasa.cz

Akce je to zajímavá zejména pro nás spotřebitele a s blížícími se Vánoci potěší dvojnásob. V hlavě jsem již nějaký vánoční dárek měl, proto jsem se podíval, zda ho náhodou nemají v některém z obchodů zapojených do zmíněné akce. Povedlo se, Kasa.cz měla toto zboží skladem, a to více jak 5 kusů. A tak šlo hned ve dvou kusech do košíku. Chvíli jsem ještě proklikával stránky eshopu, vymýšlel další dárky a objednávka rostla. Když přerostla částku 12 stovek, považoval jsem ji za kompletní a jal se nákup dokončit. Ovšem ať jsem objednával jak jsem objednával stále mi bylo k objednávce účtováno poštovné. Zkoušel jsem to jako anonymní i registrovaný zákazník, všechny pokusy měly stejný výsledek – naúčtované poštovné.

Byl první den akce, proto jsem se rozhodl eshop kontaktovat a problém vyřešit. Uvádím i datum a čas jednotlivých emailů.

27.11.2012 19:09
Dobrý den,
dnes se váš obchod zapojil do akce „den dopravy zdarma“, ovšem při objednávce je mi poštovné stále účtováno a počítáno do celkové ceny. Jak mám prosím postupovat, aby se poštovné nefakturovalo? Děkuji za informaci.

Odpovědi jsem se ovšem dočkal až po skončení akce:

28.11.2012 15:56
Dobrý den,
tato akce bohužel již skončila.
S pozdravem
Zuzana Surovcakova

Zklamala mě jak rychlost odpovědi, tak zejména její obsah. Připravenou objednávku jsem tedy dokončil běžným způsobem, tj. bez nároku na poštovné zdarma. Jelikož mě ale odpověď paní Surovcakové neuspokojila, reagoval jsem na ní:

28.11.2012 16:39
Dobrý den,
to vím, ale i tak by mě zajímalo, jak jsem to měl udělat.. Díky

Odpověď dorazila ještě týž den večer:

28.11.2012 22:26
Dobrý den,
akce platila pouze do 12 hodiny dnešního dne. Vidím, že Vaše objednávka byla vytvořena až 16:51. Je mi to líto, ale bohužel v té době již akce nebyla platná.
S pozdravem
Jana Mázlová

Jak je vidět odpověď opět neposkytuje informaci na mou otázku, obratem reaguji:

28.11.2012 22:23
Nerad obtěžuji, ale stále mi shrnujete mě známé informace. Popisované akce se nedožaduji. Jen mě zajímá, co jsem dělal špatně.
Děkuji.

V eshopu si asi mysleli, že mi daný problém vysvětlili nedostatečně, proto mi odpověď zopakovali druhý den odpoledne:

29.11.2012 13:25
Dobrý den,
k dané objednávce bude účtováno poštovné z důvodu objednání po skončení akce.
Děkujeme za pochopení a přejeme hezký den.
S pozdravem
Martina Kudlova

To už mi stoupl krevní tlak a musel jsem se jít krátce projít. Nicméně jsem se rozhodl naposledy reagovat:

29.11.2012 14:20
Tak poslední pokus, buď si nerozumíme, nebo si rozumět nechceme. Nicméně z historie komunikace je snad vše zcela zřejmé.
1) Objednávka č.701048237 není předmětem této komunikace
2) Slevy na poštovné se nyní již nedožaduji.
3) Objednávku (která je předmětem komunikace) jsem se pokoušel opakovaně vytvořit v době, kdy byla akce platná, tj. 27.11 od 12:00 do 28.11 do 12:00
V této době mi bylo poštovné vždy zaúčtováno. A ptal jsem se právě proč? Co jsem dělal špatně?
Děkuji

Až nyní (na 4 pokus) dorazila relevantní odpověď:

30.11.2012 14:45
Dobrý den,
akce doprava zdarma na našich stránkách, byla platná pouze v případě, že cena jednoho výrobku bude minimálně za 300 korun. Je možné, že Vaše objednávka byla sice celkově za 300 korun, ale obsahovala několik výrobků, kdy cena ani jednoho z nich nejspíš nedosahovala této částky.
S pozdravem
Jana Mázlová

Odpověď je nyní sice jasná, ale trochu pochybuji, že je v souladu s pravidly akce „Den dopravy zdarma“. Ta uváděla, že se týká všech objednávek nad 300 Kč. Podmínka ceny jednotlivých položek v objednávce mi přijde s prominutím trochu úchylná. Abych uvedl kompletní informace, zbývá uvést, že v objednávce celkem za 1 200 Kč jsem neměl jednotlivé zboží dražší jak 300 korun. Nicméně Kasa.cz si zřejmě utvořila pravidla vlastní a nerespektovala globální pravidla nastavená portálem Heureka.cz!

Den dopravy zdarma

Chybu tak vidím na obou stranách, já jsem si měl vybrat jiný obchod hned na začátku akce, a pracovnice v Kasa.cz by měly komunikaci v příchozích emailech číst včetně historie, zejména v případech kdy reaguje na dotaz vždy někdo jiný.

Počet komentářů: 2

“Kolik času a trpělivosti vyžaduje odpověď na triviální otázku aneb Den dopravy zdarma na Kasa.cz”


  1. Také jsem tuto akci využila a objednala z jednoho e-shopu. Doprava byla při objednávání zaúčtována, ale následně v e-mailu mi bylo sděleno, že nebude fakturována. Dle mého názoru měl autor článku objednat v daném časovém rozmezí, kdy byly objednávky bez dopravy a následně komunikovat s pracovnicemi. Určitě si spousta e-shopů jenom kvůli 24 hodinám a dopravnému zdarma neměnila systém objednávek.

    1
  2. Musím říci, že pravidla byla dána jasně a problémových obchodů byly desítky. Vím o více než 10ti lidech, kteří problém heuréce hlásili, ale ta je zahrála do autu.. A důvod?
    Mají z prokliku na zboží a těch bylo za daný den asi 10x více. Vydělali na akci tedy balík, ba naopak mnohem více než čekali a je jim nějaký zákazník úplně u pr… A proč by to řešili s obchodem, jako je Kasa.cz – ten jim platí desetitisíce denně na proklicích, takže jim přece nebudou nic říkat. Mohli by se naštvat a pak by třeba přestali na nějaký den platit…

    Prostě heuréka kašle na lidi a jde jí jen o prachy. Nebude řešit, že někdo porušuje pravidla, to jim je ukradené, hlavně že mají hospodářské výsledky!

    2


Napsat komentář

(číslicí) (*)

(*) = povinné pole