Vadné.cz - Upozorňujeme na vadné produkty a služby


Vypovězení a zrušení tarifu od O2

28. ledna 2012 Kategorie: Služby

Následující zkušenost uvedl pan Standa v komentáři u článku Telefónica O2 – odstoupení od smlouvy,  jelikož jde o detailní popis konkrétního problému, rozhodl jsem se tento příběh zveřejnit jako samostatný článek. Bude tak více na očích a může tak pomoci více lidem. Tímto také Standovi velmi děkujeme, že se o svou zkušenost podělil.

Bohužel si nemohu odpustit také jednu „veselou“ příhodu s O2. Jednoho krásného dne v předvánočním shonu mi volá operátor z O2 s nabídkou zvýhodněného tarifu za cca 650,- (cena v tomto případě není zas tak důležitá) se spoustou výhod a nezávazným užíváním na 2 měsíce. Řekl jsem si, že to bude nádherný dárek pro moji ženu. Na nabídku jsem kývl. Kartu přivezla zásilková služba cca 4 dny před Vánoci. Smlouvu jsem podepsal a předal pánovi od zásilkové služby. Vše proběhlo hladce. Manželka na štědrý den měla ohromnou radost, ovšem idylka končila s druhou příchozí fakturou (první byla jenom doúčtování využití služeb z předchozího měsíce), kde ve výsledku nebyla očekávaná výše uvedená částka, ale podstatně vyšší. Neváhal jsem asi vteřinu a hned jsem volal na bezplatnou linku O2 se slovy, jak je možné, že jsem si objednal zvýhodněný tarif a oni mi účtují tarif v běžných cenách.

Operátorka mě usadila se slovy, že můj tarif je správný, ale bez DPH. Na to mě bohužel nikdo neupozornil (moje chyba). Rozhodl jsem se bezpodmínečně tarif ve stanovené 2 měsíční lhůtě vypovědět. Nastala velice legrační situace. Jelikož jsem z Písku (jižní Čechy), rozhodl jsem se zajít na pobočku O2 a tarif zrušit. Paní na pobočce mi sdělila, že nejsou kompetentní k tomu tuto smlouvu vypovědět, že to mohu provést pouze na pobočce ve Strakonicích (cca 15 km od Písku), přitom podepsat smlouvu je možné na chodníku s člověkem, který s O2 nemá vůbec nic společného. Se slovy, jestli jsem dobře na pobočce O2 jsem se otočil a odešel, sedl do auta a jel do Strakonic. Na pobočce ve Strakonicích jsem daný problém začal řešit s příjemnou mladou slečnou. Když jsem jí osvětlil situaci, tak přišla další vlna šoku. S úsměvem na tváři mi sdělila, že uvedený tarif nelze zrušit a to z důvodu, že výpověď u O2 trvá 1 měsíc což znamená, že se nevejdeme do stanovené nezávazné lhůty 2 měsíců. Nicméně slečna vymyslela elegantní řešení, jak se daného tarifu zbavit. Provedla změnu mého tarifu na obyčejnou předplacenou kartu a bylo po všem. Nakonec se se mnou loučila se slovy, abych nedal na reklamní telefonáty jejich dealerů a abych jí zavolal, kdyby se mi zdál zajímavý jakýkoli produkt od O2.

Tím bohužel můj příběh nekončí. Z celé věci ohledně zřízeného tarifu po telefonu jsem měl divný pocit a pro jistotu jsem veškeré dokumenty o zrušení uschoval. A ejhle. Po dvou letech mi přišel dopis od advokátky zastupující společnost O2 s tím, že společnost O2 se mnou ukončila dne xx.dubna smlouvu pro neplacení (smlouva byla zrušena již v únoru) a že mi byla vyměřena sankce včetně penále a výloh za advokátní zastoupení ve výši cca 8500 Kč. V případě, že prokáži opak mi bude vše odpuštěno, mimo výloh za advokátní zastoupení. Nelenil jsem tedy a veškeré uschované dokumenty jsem nascanoval a zaslal paní advokátce s milým dopisem, že pokud po mě společnost O2 bude požadovat uhrazení výloh advokátního zastoupení (cca 1000 Kč), tak že po společnosti O2 budu požadovat taktéž uhrazení výloh za prokázání jejich pochybení a neadekvátního chování. Na toto 14 dní nikdo nereagoval, tak jsem vzal telefon a paní advokátce zavolal a ta mi sdělila, že vše předala O2 a ty prý stáhli obvinění.

Musím podotknout, že jsem dodnes stálým klientem O2 (i když uvažuji také o odchodu), ale tato zkušenost mě vedla k tomu, že člověk musí být stále ve střehu, prozíravý a obezřetný. Oni jsou tu pro nás a ne mi pro ně. My jim dáváme nemalé finance za jejich služby, takže stejně tak jako jsou oni vytrvalí v nabízení stále nových produktů, tak stejně tak jsem já vytrvalý v neustálém bombardování operátorů v tom, jak je možné, že konkurence má akční tarify s nižší cenou než já jako stálý zákazník atd. Někdy je to velice zajímavý rozhovor (vřele doporučuji).

Na závěr přeji všem mnoho zdaru se společností O2 a myslete na to, že jsme v demokratickém státě a ekonomika je tržní.

Počet komentářů: 5

“Vypovězení a zrušení tarifu od O2”


  1. Váš článek mi připomněl jednu epizodku se společností Telefónica O2, která se přihodila před pár lety mému bývalému příteli. Již několik let byl zákazníkem této společnosti a byl mu nabídnut na zkoušku internet v mobilu zdarma na 2 nebo 3 měsíce už si přesně nepamatuji. Zhruba po měsíci usoudil, že tuto službu nevyužije a tak jí zrušil (vlastnil totiž telefon, který umožňuje připojení přes Wifi). Vše proběhlo v pořádku, operátorka bez zbytečných otázek provedla úkon, který požadoval – tj. zrušila internet v mobilu ZDARMA, internet v mobilu však nikoliv. Následující měsíc dorazila faktura na cca 11.000,- za připojení. Nezbývalo tedy než se pokusit, celé nedorozumění nějak vysvětlit. Napsali jsme tedy dopis ve, kterém vysvětlujeme proč je částka za připojení fakturována neoprávněně. Je přeci nelogické zrušit si službu zdarma, proto abych za ní mohla platit. Naštěstí vše dobře dopadlo, v O2 uznali, že na tom něco bude a poplatek stornovali. I přesto bych si na ně dávala pozor. 🙂

    1
  2. Šafránková

    Jsem zdravotník a se svou firmou jsem u O2 spoustu let. Platíme jim 5 telefonů, 4 Car Controly /satelitní sledování služebních aut-pro přehled km předávaných ZP/ a údajně jeden internet, o kterém nevím a nevyužívám ho. Faktury se pohybují v částkách okolo 11 000 kč/měs. Čekala jsem, že za peníze, které nám O2 účtuje, nabídne teď tolik aktuální snížení plateb a zvýhodnění služeb. Můj operátor nebyl schopný se mi přes rok ozvat, pak jsem se dozvěděla, že patřím jakési nové slečně. Ozvala jsem se jí prostřednictvím jejich zelené linky. Bylo mi sděleno, že se se mnou dohadovat nebude a že denně volá 600 čísel, je tam nová a jak to má stihnout. Ve finále mi poradila operátorka z místní O2, která ale dělá malé firmy.
    Dnes mám v ruce novou smlouvu, kterou nesmím nikomu pod pohrůžkou pokuty ukázat, ani se o ní s nikým bavit. Slečna byla ochotná, ale nemůže mi dát pouze snížení tarifu – mimochodem o víc jak 5 000 Kč. Od mého podpisu bude běžet nová tříletá smlouva, kterou mohu vypovědět až v jakémsi prolongačním období, tj 1/2 roku před ukončením nové smlouvy. Jinak mi hrozí pokuta ve výši 70 000 + tříměsíční FA a zaplatím navíc všechny „výhody a slevy“ které mi byly poskytnuty.
    Budu mít sice novou smlouvu na tři roky, ale musím dodržet výši 6 000 Kč ze smlouvy minulé. A tak i když se vejdu do 4 500 Kč, musím platit 6 000 Kč ze smlouvy minulé + DPH. Syn má firmu a O2 mu udělalo smlouvu na 2 roky, já mám asi jiná pravidla, protože musím mít smlouvu tříletou – novou, ale dodržovat staré platební podmínky. Šafránková

    2
  3. odstupuji od smlovy ktera konci v breznu, platim stale vice pritom televize nema signal telefonem behame po dvore aby jsme si dovolali tato smlouvva je pod tel.313513088.verim ze mi kladne vyridite ,nepouzivam na zadne placeni,atd.jsem invalida tak ze si prectu spravy atd.im.krausovu.milostin@seznam.cz. jana krausova milostin101 27004 dnes je 30.12.2013 dekuji ze kladne vyridite.jana

    Edit admin:
    My Vám bohužel vypovězení Vaší smlouvy nemůžeme zařídit ani zprostředkovat, musíte se sama obrátit přímo na společnost O2. Děkujeme za pochopení.

    3
  4. Milan Ryšavý

    Také bych se chtěl vyjádřit k vypovědi kterou dávám. Jsem invalidní ZTP2. Při zařizová TV+internet mi bylo řečeno že mi bude umožněna sleva na ZTP2. Toto po púl roce se ještě nestalo, přitom jsem musel přinést potvrzení o ZTP2 což jsem učinil. Potvrzení si převzala pracovníce na prodejně Česká Lípa/Berkova. Zároveň si naskenovala můj průkaz ZTP2. Nyní po reklamaci mi bylo řečeno i napsáno že moje ZTP2 nemají v evidenci. Po všech e-mailech mi mi stále tvrdí že tam nic nemám. Nemohu pochopit jak se může úřední potvrzení s razítkem stratit, to mě jenom utvrzuje v mém podezření že se jedná o PODVOD ze strany 02. Jsem nucen podat trestní oznámení pro podvod.
    Upozorňuji všechny kreří chtějí k této podvodné instituci aby si vše nechali dát písemně.

    4
  5. Martina Kočová

    Také mám výbornou zkušenost s O2. Byla jsem jejich zákazníkem cca 15 let, nikdy jsem od nich nedostala žádnou výhodnou nabídku, ta se zřejmě dává jen nově příchozím, aby je nalákali. Tak jsem se po letech rozhodla smlouvu ukončit a přejít k operátorovi, který ty samé služby nabízí o 300 Kč levněji. Začala jsem bombardovat operátory O2 s dotazy, kdy mi končí smlouva, kdy ji tedy mohu i ukončit, tak aby vše proběhlo podle jejich regulí, protože bohužel jsem už věděla s kým mám tu čest… Přemlouvali mě, ovšem s výhodnou nabídkou stejně nepřišli, takže jsem smlouvu ukončila, podle mého soudu tak, jak jsem měla, rozhodně to nebylo předčasně, i tak jsem zaplatila pokutu 300 Kč, ale čert je vem. Ovšem samozřejmě to takhle jednoduché není, včera mi přišla faktura za nedodržení smluvních podmínek ve výši 3145 Kč. Nevím o tom, že bych nějaké podmínky nedodržela, takže se samozřejmě budu bránit všemi možnými zůsoby. Vím, že na tohle nemají právo. Teď by mě jen zajímalo, zdali došlo k chybě a nebo jestli zkoušejí, zdali se leknu a zaplatím. Bojím se, že spíš to druhé….

    5


Napsat komentář

(číslicí) (*)

(*) = povinné pole