Prakticky nečerpatelný preventivní program u OZP
Rád bych touto cestou varoval před Oborovou zdravotní pojišťovnou (OZP), přesněji před jejím Zdravotně preventivním programem (VITAKONTO). Pokud chcete měnit svou zdravotní pojišťovnu a zaujala vás právě OZP svou nabídkou zdravotních benefitů, poohlédněte se raději po jiné zdravotní pojišťovně!
I já jsem se nechal nalákat na finanční příspěvky na očkování, na dentální hygienu, na plavání a další. Nepodařilo se mi však čerpat žádnou z nabízených výhod. Nyní vám popíši proč.
Celý tento zdravotně preventivní program je založený na kreditním systému, pokud chcete tedy čerpat vybraný benefit, musíte mít na svém kontě dostatečný počet kreditů. Kredity sbíráte nejrůznějšími způsoby, mezi ty nejsnadnější patří preventivní prohlídky u zubaře, za takovou návštěvu dostanete ale pouhých 60 kreditů (ty navíc za 6 měsíců expirují).
K čerpání i těch nejzákladnějších výhod však potřebujete minimálně 210 kreditů. Nasbírat takové množství vzhledem k expirační době není tedy vůbec snadné. Snad jedině pravidelní dárci krve dostávají 1000 kreditů. Jsem ovšem přesvědčen, že pravidelný dárce krve bude i u ostatních zdravotních pojišťoven lépe odměňován, než zde.
Jelikož mi tento preventivní program nevyhovuje, zažádal jsem v polovině září o změnu zdravotní pojišťovny. Od ledna 2017 již budu pojištěncem jiné zdravotní pojišťovny. Před tím se mi však ještě podařilo nasbírat potřebných 210 kreditů. Radoval jsem se tedy, že dostanu příspěvek 315 Kč na dentální hygienu. Ovšem omyl! Když jsem nyní chtěl naskenovaný účet nahrát do systému pojišťovny, dostal jsem šokující zpětnou vazbu:
Jelikož přecházíte k jiné zdravotní pojišťovně, nemůžete čerpat kredity v rámci programu VITAKONTO v souladu s Podmínkami čerpání preventivních programů OZP. V případě zájmu o podrobnější informace se prosím obraťte na linku 261 105 555.
Rozčarovaný touto zprávou jsem si zkoušel na uvedenou linku zavolat pro podrobnější informace. Podrobnější informace na této lince nedostanete! Vysvětloval jsem, že do konce roku jsem přece plnohodnotný klient, nebo snad ne? Asi ne! Že nechápu důvod, že mi takové jednání připadá jako ubohá msta! Chudák slečna na telefonu za to nemůže, tak jsem jí dlouho netrápil, ale chci o těchto praktikách OZP informovat čtenáře vašeho webu. Děkuji za tuto možnost!
A my na oplátku děkujeme našemu čtenáři, který se se svými zkušenostmi podělil.